otrdiena, 2011. gada 15. februāris

Seleriju sakņu biezeņzupa

Atkal recepte!
Par receptēm esmu sapratusi vienu - man patīk gatavot, bet ne īpaši par tām rakstīt un aprakstīt. Bet kaut vai tamdēļ vien, lai nepazustu man pašai tās receptes, kas izmēģinātas un atzītas par vēl kādreiz izmantojamām(citreiz ar uzlabojumiem vai vai vienkāršojumiem), ir jāraksta!!!

Un vēl tā padomājot - mūsmāju virtuvē es parasti gatavoju tos vienkāršākos ēdienus, cenšoties maksimāli izmantot pašu dobēs augušos tupeņus - rāceņus un visādus citādus nezvērus(zvērus nekad!:P) Un pamanīt, lai ledusskapī daži produkti neaizkavējās pāāāāārāāk ilgi, arī esmu uzņēmusies par savu uzdevumu.
Kūku un eksotisko/sarezģīto ēdienu lauciņu ieņēmis vīrietis:)!
Tāpēc es parasti apskatos, kas mājās jau ir un tad meklēju receptes, ko no tā pagatavot.
Bet vīrietis atver recepšu lapu un meklē kaut ko interesantāku, kaut ko nebijušu, kaut ko, kas ļoti kārdinoši izskatās(nu jau ir laiki, kad nav jāaprobežojas ar plauktā atrastā pavaŗgrāmatā lasītu "pliku" recepti, kad ir tādas iespējas internetā, kur arī ēdienu blogi sacenšās savā kvalitātē gan saturiski, gan vizuāli). ...un tad uzraksta sarakstu ar produktiem, kas jāiegādājas īpašajai, īpašajai ēdienu receptei. Un viņam labi sanāk! Vienmēr!

Bet nu par seleriju sakņu biezeņzupu:

Oriģinālā recepte atrasta šeit, bet manā izpildījumā - turpiniet lasīt(ja neesat noguruši no aprakstoši - filozofiskā ievada)

Nepieciešamie produkti:
 - 3 seleriju saknes
 - 4 palieli kartupeļi
 - 1 liels sīpols
 - 4 ķiploku daiviņas
 - 1 tējk. kumīns(es saberzu piestā)
 - 6 kausiņi (apmēram 1,5 l) dārzeņu boljons (varbūt vajag mazliet vairāk, atkarībā no seleriju lieluma un kartupeļiem)
 - eļļa un sāls gatavošanas procesā
- skābais krējums un dilles pasniegšanai(ziemā izmantoju saldētas dilles), var arī maizes grauzdiņus.

Gatavošana:
Katliņā sacep sāgrieztu sīpulu, sasmalcinātu ķiploku un maltu vai saberztu kumīnu
Kad sīpoli zeltaini, pievieno nomizotas un kubiņos sagrieztas selerijas un kartupeļus un daļu no šķidruma(buljona) un vāra apmēram 20 līdz 25 minūtes kamēr selerijas mīkstas.
Var visu buljona daudzumu pieliet jau sākumā, bet var pievienot pakāpeniski.
Noņem no uguns un sablendē.
Pasniedz ar krējumu, dillēm, pēc izvēles ar maizes grauzdiņiem.
Garšo sasildoši:)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru